Downunder - Reisverslag uit Darwin, Australië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu Downunder - Reisverslag uit Darwin, Australië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

Downunder

Door: marijnenmiranda

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

28 Juni 2012 | Australië, Darwin

We hoorden net op de radio dat het de eerste officiële zomerdag was in Nederland. Gek om te horen in een land waar je blij bent met een dagje iets koeler weer. Ons eerste jaar vonden we het weer elke dag hetzelfde, nu zijn we zover dat we de ‘seizoenen’ aanvoelen. Te weten droge periodes en natte, met een temperatuursverschil van een graad of 5. Op dit moment is het zo genaamd ‘heet’ en hebben we een vrij lange periode zonder regen gehad zowaar.
Dat betekende dus dat we een paar lekkere weekenden hebben gehad. We zijn volop aan het oriënteren op babyspullen en vooral keuzes aan het maken of het langer dan een jaar mee moet gaan. Buiten de vele kinderwinkel bezoekjes om, heerlijk bij het zwembad ontbijten of gewoon een boek lezen, belangrijk want Miranda moet ook haar rust hebben. Op dit moment zit ze in de 28e week en hebben we de 20-weken echo al weer ff achter de rug. De resultaten van die echo waren zo goed dat we spontaan een week naar Australië op vakantie gingen. In Darwin een camper gehuurd en truien gekocht (koud zeg 20 graden), daarna een week lang een drietal parken bezocht; Litchfield, Katherine Gorge en Kakadu. Schitterende uitzichten, heerlijke zwempartijen bij beekjes en watervallen en bbq-en op de campings. Zo mooi en relaxt dat die nooit in het M&M knaken assortiment wordt opgenomen.
Afgelopen weekend mijn 10e (of 11e ben de tel kwijt) Chinese bruiloft gehad… Wederom een ellenlang diner met de dezelfde gangen in een hotel zaal. Wederom diep in de buidel tasten om minstens je aanwezigheid schadeloos te stellen bij het bruidspaar. Het aansnijden van de nep taart, champagne drinken met alleen familie was ook nog steeds niet spectaculair, maar ja het was een gezellige avond. We hopen maar dat het bruidspaar zelf wel de dag van hun leven heeft gehad :)
We tellen nu nog minder dan drie maanden voor d-day dus het wordt tijd om de route naar het guardhouse te verkennen en taxi nummers voor te programmeren. De zwangerschapscursus hebben we doorstaan, dus aan onze voorkennis zal het niet liggen in ieder geval.

• 28 Juni 2012 - 19:55

Wouter:

Ziet er goed uit. Ik zat alleen te wachten op een nog mooiere foto van Miranda!

• 28 Juni 2012 - 22:28

Aleid:

Mooi buikje Miranda, maar je( het) moet nog wel een beetje groeien.
    Fijn dat alles goed gaat.

• 29 Juni 2012 - 09:23

Henny:

Marijn, heb je wel goed je best gedaan op de meepufcursus?

• 29 Juni 2012 - 20:11

Wim Van Beers:

Leuk dat jullie er zo van weten te genieten!
    Trouwens, de foto in Katherine Gorge lijkt te suggereren dat Marijn zich heeft laten inspireren door de kangoeroes….

• 03 Juli 2012 - 09:52

HENK:

Hoe zat dat nou met die Harley eigenlijk.....

• 10 Juli 2012 - 14:02

Jeroen:

Ziet er weer vet uit hoor. Het lijkt op waar ik geweest ben, maar dat is weer zo lang geleden dat ik het ook weer niet zeker weet. 10 augustus kom ik weer jullie kant op, dan kieken we wel ff op de kaart. Laters

• 13 Juli 2012 - 20:25

Wil En Riet:

Goed te lezen dat alles goed gaat met de zwangerschap. Jullie hebben weer een mooi reisje gemaakt, mooie foto's. zal voorlopig wel de laatste zijn want eenmaal over de helft gaat de tijd snel.

• 17 Juli 2012 - 16:10

Peterdubiere:

mooie kieken henkie&miranda vooral die sjump in t water is kicke!