Carnaval is al weer voorbij - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marijn en miranda - WaarBenJij.nu Carnaval is al weer voorbij - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

Carnaval is al weer voorbij

Door: marijn

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

24 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Regen regen regen, dat is wel de belangrijkste overeenkomst met Nederland die we hier hebben. Ok, de regen is warm en verandert niet in sneeuw of ijzel in de winter, maar hij is er wel de hele tijd. Dit heeft Wout ook mee kunnen maken toen hij last minute met Swebber op bezoek kwam.
De voorspelling in Singapore was een weekend regen, en dan ook zeldzaam veel regen. Ontbijten in de regen, mangrove kayakken in de regen, tafeltennissen in de regen, biertje doen in de regen, was op zich ook best bijzonder en zeker ook niet minder gezellig. De laatste dag was er nog even zon en konden ze toch nog met een getinte harsus weer naar huis.
Naast dit bliksem bezoek hebben we de laatste tijd vooral gezinsactiviteiten ondernomen. We zijn naar de dierentuin geweest om de nieuwe panda’s te bekijken, we hebben een kleine week op Bali niets gedaan, zo rond de kerst. Met oud en nieuw hebben we Sanne meegesleept naar de Marina Bay om vuurwerk te kijken en daarna naar het zwembad voor de nieuwjaarsduik van papa en mama!! Sanne doet het al best goed, de meeste Aziatische ouders kijken wat beteuterd als blijkt dat Sanne vele maanden jonger is dan hun 4 weken oud ogende baby van 7 maanden. Ze groeit als kool, en dat zonder aardappels en Hollandse melk. We zijn er zelfs bang voor dat ze in april niet eens in het hangende vliegtuigbedje past. Daarnaast draait ze zich nu ook om, kijkt dan triomfantelijk om zich heen en weet na 10 minuten niet echt meer wat ze moet doen omdat ze niet terug kan draaien. Ze vindt dit zo leuk dat ze regelmatig ’s avonds in haar bedje oefent en vervolgens in allerlei rare houdingen in slaap valt. Miranda is ondertussen weer aan het werk en dat is voor haar heel prettig. Voor mij iets minder aangezien er nu ’s avonds nog veel meer gedaan moet worden. Kinderdagverblijf tas uitzoeken en opnieuw inpakken, bergen was draaien, eten geven, eten maken voor ons zelf... je moet er wat voor over hebben met 2 werkende ouders. Hoe doet iedereen dat die nog meer kinderen heeft?? Wij weten het niet…
Dus al met al vliegt de tijd voorbij en moeten we gaan bedenken wat we nog willen zien nu we ons laatste jaar zijn ingegaan. We zullen een lijst maken en vragen of de mensen thuis willen stemmen waar wij nog allemaal heen moeten gaan. De winnaar krijgt een heuse knakentravels op Singaporese wijze gevouwen origami patatduif.
Over prijsvragen gesproken, wij geven het op! We weten echt niet wie het pakje met roze M&M’s en bijpassend shirtje voor Sanne heeft opgestuurd, dus zeg het maar gewoon…

• 24 Februari 2013 - 15:01

Willemijn:

Ja ik weet het, foto 17: The altitude!!! Heb ik nu ook een knappe travel tour gewonnen??

• 24 Februari 2013 - 15:02

Willemijn:

Ik weet overigens ook het antwoord op de roze m&ms ...

• 24 Februari 2013 - 21:40

Marianne En Wim:

Op afstand genieten wij van dit actieve jonge gezin!

• 26 Februari 2013 - 16:53

Lies:

Leuk om weer een verhaal te lezen en foto's te zien. Altijd iets te doen! Zou Sanne later ook zo worden??