Marijn, Tijmen en de 3 vrouwen - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu Marijn, Tijmen en de 3 vrouwen - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

Marijn, Tijmen en de 3 vrouwen

Door: marijnenmiranda

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

28 Januari 2012 | Maleisië, Pangkor

Een proton Wira (klinkt als een ome henk auto) met veel te veel km's op de teller, doorgezakte veren, een volle kofferbak en dan 3 vrouwen op de achterbank, te weten Miranda, mijn moeder en mijn zusje. Zo gingen Tijmen en ik de bergen in vanaf Ipoh. We voelden ons net een familie uit een niet nader te noemen noordafrikaans land haha. De auto zelf hadden we binnen 5 minuten gehuurd van 'een mannetje' nadat de bus naar Tanah Rata voor onze neus was weggereden. Wederom een meester zet van M&M knaken travels. We waren de dag ervoor per trein naar Ipoh gereisd en keken nu onze ogen uit bij de aardbeien en theeplantages en vlindertuin in de o zo lekker coole bergen van de Cameron Highlands. Aangezien we allemaal wel van wandelen houden en het klimaat er ideaal voor was besloten we de volgende dag een halve dag wandeling naar 1 van de bergtoppen in de omgeving te maken. Hier hebben mama en Tijmen ervaren dat een jungle wandeltocht wel wat anders is dan het Pieterpad. Voor Willemijn was dit een makkie, die was tenslotte de Kilemanjaro gewend. Het was een pittige tocht die ons uiteindelijk een volle dag kostte inclusief het laatste stuk jungle doorsteek toen het pad was verdwenen. 's Avonds moe en voldaan een wijntje gedronken op deze volbrachte uitdaging. En dat was niet de enige beloning voor de familieleden, de echte beloning kwam de dag erna toen we na een reis per auto, bus, boot en roze taxi op het strand van Pangkor naar de zonsondergang keken! Jaja de tweede helft van onze trip bestond uit zon, zee en strand, oftewel vakantie zoals het in de dikke vandale zou staan. Pangkor is een heerlijk klein eiland met weinig touristen en ideaal om als familie-motorbende te verkennen. Onze Tijmen glunderde van oor tot oor, heeft duidelijk de meeste potentie om in Nederland lid te worden van een motorclub!!
Helaas kwam er veel te snel een einde aan de trip en moesten Miranda en ik weer werken terwijl de gasten op hun gemakkie Singapore verder gingen verkennen. Nadat Willemijn geupgrade was van de woonkamer naar de logeerkamer, was het tijd voor een heuse Singaporese verkleed partij. Als Moslim, Chinees en Indiase hebben we aan Miranda's collega's laten zien dat we niet vies zijn van een verkleedpartijtje. En dat dit gewaardeerd werd bleek wel uit het feite dat beide dames in de finale zaten voor de titel best ver/geklede vrouw!

• 28 Januari 2012 - 08:38

Leon:

Hee Marijn en Miranda!

Wederom een leuk verhaal! En ook erg mooie foto's. Misschien toch ook maar na gaan denken over een tochtje met M&M Knaken travel ;)
    Groeten uit Eindhoven!

• 28 Januari 2012 - 16:19

Jeroen:

Mooi verhaal. Ik ga volgende week de foto's bij mams eens bekijken.

• 28 Januari 2012 - 20:05

Wilma:

Leuk om ook jullie impressie te lezen. Van Willemijn hadden we al het hele fotoverslag en verhaal gehoord. Een mooie reis met veel bijzondere belevenissen! :-) De foto van Willemijn en Marijn tussen de thee vind ik erg grappig.

• 30 Januari 2012 - 23:42

Wim:

Fijn dat jullie er naast je werk zo van weten te genieten!
    Ik denk voor onze eigen ‘Zwitser Leven-periode’ een emigratie naar Azië te moeten overwegen. …