verjaardags zeilen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van marijn en miranda - WaarBenJij.nu verjaardags zeilen - Reisverslag uit Phuket, Thailand van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

verjaardags zeilen

Door: marijnenmiranda

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

04 Mei 2011 | Thailand, Phuket

Aangezien de Singaporezen niet echt van de feestjes zijn, niemand wilde over komen en het paasweekend was, hebben we mijn verjaardag op Phuket gevierd. Het was de vooravond van ons grote zeilavontuur en de dag na de koninginnedagborrel bij Harris. Kadootjes en ijstaart bij het zwembad en een heuse lang zal die leven uit Nederland.
De dag erna moesten we aan de bak, boodschappen doen en instructies absorberen, want wij hadden 3 dagen een zeilboot gehuurd. Ondanks de instructies de eerste dag het verplaatsbare zwaard onder de boot vandaan gevaren.. Geen rots op onze kaart en gps, een diepte van 5 meter en toch een aanvaring, tja wat doe je er aan? Helaas weinig wind dus op de motor naar Phi Phi waar het water echt zo helder is en we konden snorkelen alvorens voor anker te gaan voor een verlaten strand..
Met de dhingy aan land om via een klein paadje bij een resort aan de touristen baai te eten. 's Avonds al stampend terug gelopen om de slangen te verjagen en in het maanlicht champagne op onze huwelijksdag gedronken. Helaas bleek na een paar uur slaap waarom er niemand voor anker lag. Het opkomende tij en de stroming hadden een megaschommel effect op de boot.. Zelf tot 2 keer toe het anker verleggen mocht niet baten. Gelukkig was het om 6 uur klaar...
's Ochtends was er wind en kon er gezeild worden, eerst ff hallo gezegd tegen alle visjes op het rif, is best appart om door honderden visjes aangestaard te worden..
Helaas was de wind gedraaid en moest de motor aan om op tijd de 30 km te overbruggen. Uiteraard zorgde diezelfde wind voor flinke golven dwars op de boot, oftwel twas een ruige tocht over open zee.
Eenmaal overgestoken was de wind weer weg dus de laatste uurtjes op het strand doorgebracht!
Conclusie, het was een enorm avontuur en we hebben nog wat te leren over zee zeilen!

• 04 Mei 2011 - 19:17

Wim:

Ik begin al een beetje een idee te krijgen wat 'het Zwitserlevengevoel' is....

• 08 Mei 2011 - 13:13

Lies:

Lees net jullie verhaal!!
    Wat een geweldig avontuur!! Ik doe het jullie niet na.
    Maar jullie hebben het toch maar gedaan!!!! Hartstikke goed.

• 10 Mei 2011 - 18:47

Maria R:

Hoi jongelui jullie genieten nog eens zo te lezen; groot gelijk zolang je het allemaal nog kan.
    Volgende week zit ik wat dichter bij jullie ga 4 weken naar Sumatra Java en Bali en mag dan een beetje van de indonesische cultuur proeven.
    Ben net nog met Marianne naar Heusden gefietst en daar een bakkie gedaan, ook leuk.
    Groetjes Maria R

• 13 Mei 2011 - 02:24

Miranda:

Hoi Maria,
    Wat leuk, dat klinkt als een mooie vakantie volgende week!! Het is precies wat wij voor onze 3-weekse reis in augustus van plan zijn: Sumatra, Java en eindigen op Bali :-) We horen graag of je nog tips hebt. Mocht je nog tijd over hebben, kom vooral langs bij ons in Singapore! Goede reis en veel plezier alvast, groetjes Miranda

• 16 Mei 2011 - 12:16

Maria R:

Lief aangeboden maar we gaan met groepsreis morgen 17 mei vertrek en 11 juni terug,Wij hebben in Bali wat langer bijgeboekt.Net koffie gedronken met Marian
    . Groetjes Maria