sabah - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu sabah - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

sabah

Door: marijnenmiranda

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

14 Januari 2011 | Maleisië, Kota Kinabalu

Het tweede deel van onze vakantie stond in het teken van de beklimming Mt Kinabalu.
De beklimming van deze berg bestaat uit 2 etappes. De eerste is veelal in de regen en wolken en bracht ons naar 3290m alwaar een herberg wachtte.
Het 2e deel begon om 2 uur 's nachts en was een adembenemende strompeltocht naar 4090 meter. De zonsopgang maakte het allemaal de moeite waard en het bakje koffie smaakte fenomenaal en was het meesjouwen van mijn brander meer dan waard.
Bijkomen van onze overwinning deden we in een huur auto. 250 km door kokosolie plantages bracht ons bij sepilok het oerang oetang reservaat.
hier hebben we kennis gemaakt met heel veel apen en....bloedzuigers.
De terugrit kon zo in een horrorfilm. Regen onweer modderstromen en stenen op weg vanuit de bergen.
Ik heb zelden zulke rivieren op de weg gezien..
Mede dankzij mijn rally training de desert kwamen we veilig de bergen uit. En daarmee. Zat het er weer op..

• 14 Januari 2011 - 18:31

Lies Van Keule:

Het leven voor jullie kan niet zonder spannende avonturen!! Ben wel blij dat jullie weer veilig in Singapore zitten. Mooie foto's!!

• 16 Januari 2011 - 17:13

Karla:

Mount Kinabalu, zeker een mooie tocht, maar wel frisjes als je wacht op de zonsopgang! (zeker als je hier geen rekening mee gehouden hebt tijdens het inpakken van je tas..)

Groetjes Karla