Serawak - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu Serawak - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

Serawak

Door: marijnenmiranda

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

11 Januari 2011 | Maleisië, Kuching

De Lonely planet geeft geen kinderachtige intro over borneo. Dit mysterieuze op 3 na grootste eiland ter wereld met zijn koppensnellers en ongerepte jumgle moesten wij zien natuurlijk.
De eerste week hebben we kennis gemaakt met de koppensnellers, eerst in een cultural village en later toch maar een nachie bij ze geslapen. En na twee flessen rijstwijn waren we er uit, sinds de japanners worden er geen koppen gesneld.
De route naar het longhouse toe over de mighty rejang bood ons vanaf het dak van een soort varende spaceshuttle een mooi zicht op de jungle. Tenminste het deel van de jungle dat via boten naar de houtzagerijen werd vervoerd...
Gelukkig houden ze voor de toeristen een paar stukjes jungle in stand en konden wij daarvan genieten vanuit een boomhut, kano en al hikend door bako.

• 11 Januari 2011 - 21:33

Jeroen W.:

Check! Wel vet toch? Borneo!

• 11 Januari 2011 - 21:34

Aleid:

Gelukkig dat ze er nog wel een boomhut hebben. Leuk tripje zo te zien.

marijn en miranda

Voor 2 jaar verlaten wij het centrum van om in Singapore te gaan wonen en werken. Op deze site zullen we onze ervaringen een beetje proberen weer te geven. massul M&M

Actief sinds 30 Aug. 2010