Orang-oetangs of gorilla's - Reisverslag uit Medan Sinembah, Indonesië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu Orang-oetangs of gorilla's - Reisverslag uit Medan Sinembah, Indonesië van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

Orang-oetangs of gorilla's

Door: marijnenmiranda

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

07 September 2011 | Indonesië, Medan Sinembah

Nou waren de gorilla's in Rwanda vet gaaf, maar de orang-oetang in de jungle maakt ook erg veel indruk. De Afrikaanse safari-achtige drukte mocht de pret niet drukken en we genoten dan ook volop van onze boomslingerende verre familieleden.
We hebben 2 dagen door de jungle geploeterd met 's avonds bij de rivier een van de beste rijsttafels uit Indonesië. In de categorie koken op houtvuur met 1 wok duidelijk een gouden plak!
Na dit actieve deel zijn we tot rust gekomen bij Lake Toba, een slaperig eilandje midden in een enorm meer. Op bevrijdingsdag hebben we iets minder hard geroepen dat we Hollanders waren en zijn in Berastagi de vulkaan gaan beklimmen. Wow, dat is toch bijzonder om stoom uit de rotsen te zien blazen, ik had geen brander nodig voor de koffie.
Onze volgende stop Java bestond vooral uit treinreizen. In navolging van mijn broer in 1995 zijn we het hele eiland doorkruist per trein, super relaxed en erg veel te zien. De enige stop was Yogya voor de tempelcomplexen Prambanan en wereldberoemd Borobudur...
Op het uiterste puntje van Java komen schildpadden elke dag eitjes leggen, nouja, bijna elke dag, want ff niet toen wij er waren.. Maar we mochten de dag erna wel 50 M&M-etjes loslaten en naar zee zien waggelen!

• 08 September 2011 - 19:32

Wim:

Ik krijg de indruk dat jullie weer een erg mooie vakantie hebben gehad in een geweldig land! Lijkt ook mij wel een aantrekkelijk land om je vakantie door te brengen (en niet alleen vanwege die rijsttafel; weet je trouwens nog welk ‘nummer’ dat was?)

• 09 September 2011 - 17:30

Lies:

Zo net jullie verslag gelezen en de foto's gezien.
    Wat een geweldige reis hebben jullie weer gemaakt.
    En mooie foto's!!

• 10 September 2011 - 10:02

Riet En Wil:

Leuk hoor zo''n reis, veel doen en veel zien!! Neem voor ons maar een klein schildpadje mee..
    Mooie foto''s. We zijn benieuwd naar de volgende reis, hart groet.
    Riet en Wil

• 16 September 2011 - 13:04

Willem:

Ziet er uit als een perfecte vakantie! Succes weer met werken!
    Gr Maurits

• 21 September 2011 - 11:31

Jeroen:

He broeder, ziet er gaaf uit. Ik spreek je snel.

Laters

• 21 September 2011 - 15:13

Jeroen:

Zie nu trouwens ook het filmpje. Leuk. Wanneer is die van de Gorilla's nou eens klaar?

• 02 Oktober 2011 - 12:49

Dythi:

Hierbij een reactie die lekker op tijd is: heel mooie foto's en een leuk filmpje! En als je wakker genoeg bent, heb je nog behoorlijk schrijftalent ook!!! ;) Was super om jullie verslag te lezen!

Tot snel! Veel liefs,
    Dythi xxx