Batam - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marijn en miranda - WaarBenJij.nu Batam - Reisverslag uit Singapore, Singapore van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

Batam

Door: marijnenmiranda

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

12 Februari 2011 | Singapore, Singapore

Na een het een het harde werken met Chinees nieuwjaar en nog een flink aantal avonden bijschaven kon Miranda's boekje dan toch naar de drukker. Dat moest gevierd worden wel met een weekendje zon zee en strand. Tenminste dat dachten we. Collega's hadden Harris resort op Batam aangeraden als ideale 4 sterren weekend gettaway. Dus wij vol enthousiasme op de boot gestapt naar het Indonesische eiland op 45 min afstand van Singapore. Boottocht was super, vooral om ook eens de wateren rond Singapore te zien, maar al gauw bleek Batam niet een tropisch eiland te zijn met hagelwitte stranden, maar een eiland vol met industrie en tussen deze industrie lag een stukje waar Harris resort was. Het strand was zand, ok dat moet gezegd worden, maar meer van het kaliber Strand aan de maas in Rotterdam ;)
Hoe Harris vorig jaar de titel beste eiland resort had gewonnen was een raadsel, misschien wel door die pluche krokodil die de hele dag "Welcome to Harris!!"zei. Gelukkig kon je buiten het hotel voor weinig biertjes halen, bleken de mensen verschrikkelijk vriendelijk en vooral dat laatste was een verademing na Singapore!! Ondanks dat het iets anders was dan de verwachting hebben we ons wel prima vermaakt met bowlen, zwemmen, zonnen en lekker eten, mzar het voornaamste resultaat is dat het onze interesse voor Indonesie nog verder heeft aangewakkerd, dus dat wordt wat in augustus!

• 01 Maart 2011 - 20:07

Marianne En Wim:

Dus toch kunnen genieten van een welverdiend ontspannen weekend!

• 07 Maart 2011 - 10:20

Jeroen:

Dan kun je beter mountainbiken op Pulau Ubin toch?