Van uitstel komt (geen) afstel! - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van marijn en miranda - WaarBenJij.nu Van uitstel komt (geen) afstel! - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van marijn en miranda - WaarBenJij.nu

Van uitstel komt (geen) afstel!

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg marijn en miranda

23 Mei 2013 | Taiwan, Taiwan

Toen ik klein was, stond er in mijn belevenis op al het speelgoed ‘made in Taiwan’. Voor ik hier was had ik er nooit over gedacht om er ook eens te gaan kijken. Onze eerste poging om dit bekende onbekende land te bezoeken was in februari dit jaar. Helaas was Sanne ziek en moesten we het verzetten naar mei. Het was een vakantie met een hoop gebeurtenissen die er bijna op leken te wijzen dat we gewoon niet moesten gaan. 2 Weken voor onze trip moesten we ons hotel afzeggen omdat er een landslide was in de gorge die we zouden bezoeken. Maar toch doorgaan he!! Onze terugvlucht was gecancelled en noodgedwongen moesten we in een hotel en een extra vakantiedag opnemen. Toen het erop leek dat we nog een dag later terug zouden komen toch maar een nieuwe vlucht geboekt en zo een klein fortuin lichter toch nog terug in Singapore gekomen.
Maar het was het waard! Wat een geweldig land om met een baby te reizen, overal superluxe baby verschoonkamers, heerlijk comfortabele trein die ons naar Hualien bracht en zelfs in de trein een babyruimte had! Even leken we een kleine tegenslag te hebben toen we geen auto mochten huren zonder internationaal rijbewijs. Gelukkig was de buurman die geen Engels kon wel tevreden met mijn ‘internationale’ rijbewijs, tenminste dat denk ik aangezien ik hem niet verstond. Wat de voorwaarden waren en of er ook verzekering was stond vast in het A4 tje met onbegrijpelijke tekens dat ik moest ondertekenen. Maar gelukkig konden we elkaar wel bellen alhoewel er ook dan vast een kleine taalbarriere was.
Met auto, vrouw en kind konden we dus lekker op pad. 2 Dagen door de gorge getourd en met Sanne in de draagzak een paar leuke wandelingen gemaakt. Steile bergpaadjes gingen zelfs, alleen danste Marijn even de samba toen een groene slang nogal schrok van die grote bergschoenen en probeerde aan te vallen. Gelukkig hield de slang niet van sokken en besloot hij alsnog een blokje om te gaan. Pff toch ff spannend.
De nachten waren wat taai omdat Sanne wat koorts had en daardoor niet goed sliep, maar de omgeving en vriendelijke mensen maakten alles weer goed.
Wederom met de trein, puur genietend terug naar Taipei, alwaar we nog een paar dagen de stad en omgeving gingen verkennen. Ff die hoge 101 toren op natuurlijk en ook hier weer de natuur opgezocht in de heuvels aan de rand van de stad. Heerlijk geborreld met uitzicht over de stad en een lekkere wandeling gemaakt in diezelfde heuvels.
We hebben geen fabrieken gezien maar weten nu wel waar vroeger het speelgoed vandaan kwam en de Singaporezen hun jungle training doen.
Onze timing was goed, want we waren nog geen 3 dagen weg en er was een aardbeving die toch wel de nodige schade met zich meebracht. Gelukkig hoefden wij dat alleen via het nieuws mee te maken.

• 16 September 2013 - 12:31

Lies:

Leuk zeg weer een verhaal van jullie. Was dit vlak nadat jullie in Nederland geweest zijn?? Weer een heel avontuur!!! Die Sanne heeft in haar eerste levensjaar al heel wat meer gezien dan menigeen van ons..

• 16 September 2013 - 22:15

Aleid:

Dat was wel wat anders dan het Familieweekend.
    We hebben jullie wel gemist en we deden ook spannende dingen:
    Wandklimmen, Abseilen Quad rijden.
    Handboog en buksschietenl en lekker in de wellness, Voor ieder wat Wils.
    De kindjes misten Sanne. Over 2 maanden is ze niet meer de jongste telg in de familie. Het gaat hard.
    Zijn jullie volgend jaar weer van de partij?

• 17 September 2013 - 05:40

Tante Corry:

fantastic! leuk hoor om juliie zo te zien. keep it up. Tante Corry is op het ogenblik HEEL HEEL goed. Man en hond zijn er nog niet aan gewend. Toch kunnen we op dit moment geen plannen maken want Oom Piet heeft een nieuwe heup nodig. We hopen toch dat juliie nog naar melbourne komen voordat jullie terug naar Nederland gaan. We hopen dus tot ziens.
    Veel liefs van Tante Corry en natuurlijk ook van Piet

• 17 September 2013 - 19:54

Wim:

Ondanks de tegenslagen klinkt hier weer een enthousiast verhaal uit Azië!

• 17 September 2013 - 22:21

Jeroen En Karla:

Vet hoor! En wat een coole baby-bungel-bag! ;)